site hit counter

سازنده‌های موتور دسیما (Decima) از همکاری با کوجیما می‌گویند.تا به اینجای کار مشخص شده‌است که جدید ترین ساخته ی هیدئو کوجیما، با نام Death Stranding، بوسیله موتور دسیما توسعه داده خواهد شد؛ این همان موتوری است که گوریلا گیمز با کمک آن Horizon: Zero Dawn را ساخت و به نظر می‌رسد که گوریلا گیمز در توسعه این موتور کمک‌هایی از کوجیما و تیمش نیز گرفته است.

در طی یک مصاحبه، مایکل فن در لیوو از گوریلا گیمز، که سابقه فعالیت به عنوان مدیر فنی موتور دسیما را در کارنامه خود دارد، از همکاری شان با کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) سخن گفت. وی در اینباره گفته‌‌است که تیم کوجیما در بخش‌های مختلفی، مثل رفع مشکلات جزئی و ناسازگاری‌های بازی، کمک بسیاری به گوریلا گیمز کرده‌است:

” آن‌ها (تیم کوجیما) در مسائل مختلفی به ما کمک کردند. مثلا در بخشی که مربوط به سیستم نوررسانی بازی بود، یکی از اعضای تیم آن‌ها آمد و به ما گفت که رندر سیستم نوررسانی بازی را مشاهده کرده است و متوجه بخشی از آن نمی‌شود . آن جا بود که ما متوجه اشتباهمان شدیم. آن‌ها افراد بسیار دقیقی هستند. ”

فن در لیوو ادامه داد:

” وقتی شما یک موتور را گسترش می‌دهید، فرصت زیادی برای همکاری با افراد همسطح با خودتان و یا بهتر از خودتان را ندارید. اعضای تیم کوجیما ایده‌های مختلفی داشتند و همیشه به شرایط متنوعی عادت دارند. به همین دلیل وقتی چیز جدیدی می‌بینند، می‌خواهند که از تمام جزئیات آن با خبر شوند. باعث خوش‌حالی است که کسانی با زاویه دید متفاوت نسبت به خودتان، به کارتان نگاه کنند. ”

به گفته فن در لیوو ،Horizon: Zero Dawn صحنه‌های سینمایی زیادی داشت و گوریلا گیمز در مرحله تولید و نحوه قرار گرفتن آن‌ها با دچار مشکل شده بود اما تیم کوجیما به آن‌ها در اینباره درس‌هایی داده است:

” وقتی که ما نحوه قرار گیری صحنه‌های سینمایی کوجیما پروداکشنز را در ۵۰ اسلاید پاورپوینت دیدیم، شگفت‌زده شدیم. با خومان گفتیم که باید از این افراد چیزهای زیادی یاد بگیریم. ”

از گفته‌های فن در لیوو مشخص است که گوریلا گیمز تحت تاثیر کارکنان کوجیما پروداکشنز قرار گرفته‌اند. Death Stranding به طور انحصاری بر روی پلی‌استیشن ۴ عرضه می‌شود و تاریخ دقیق عرضه آن هنوز مشخص نشده‌ است.

دیدگاهی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.